Burmistrz Maszewa ogłasza nabór uzupełniający w ramach projektu grantowego "Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR", realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.W wyniku powstania oszczędności poprzetargowych w budżecie zadania pojawiły się wolne środki, które można przeznaczyć na dodatkowy zakup laptopów.
UPRAWNIENI:
- Uczniowie szkół podstawowych i średnich (nie dotyczy tegorocznych absolwentów szkół średnich), spełniający łącznie wszystkie warunki:
1) uczeń zamieszkuje miejscowość, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej (PPGR) lub występowało na terenie gminy mienie/nieruchomość PPGR, w tym nieruchomości zamieszkiwane przez byłych pracowników PPGR,
2) uczeń jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekun prawny) osoby, która pracowała niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwała w miejscowości lub gminie objętej PPGR,
3) uczeń nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia, w latach 2020, 2021, 2022, sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy,
4) uczeń nie otrzymał sprzętu w ramach pierwszego naboru PPGR z 2021.
2. Uczniowie szkół dla dorosłych i studenci nie są uprawnieni do otrzymania wsparcia.
ZGŁOSZENIA:
- ZE WZGLĘDU NA OGRANICZONĄ PULĘ ŚRODKÓW I KRÓTKI CZAS DO ROZLICZENIA PROJEKTU, DECYDOWAĆ BĘDZIE KOLEJNOŚĆ ZŁOŻENIA ZGŁOSZEŃ.
- Zgłoszenia będą przyjmowane w terminie 10 – 14 października 2022 r. w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Maszewie w godzinach pracy urzędu.
- Za termin złożenia zgłoszenia uważa się datę doręczenia/wpływu do Urzędu Miejskiego w Maszewie w ww. terminie (również w przypadku nadania za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. lub innego operatora pocztowego).
- Zgłoszenia o przyznanie grantu rozpatruje się na bieżąco w kolejności wpływu kompletnych zgłoszeń.
- Urząd Miejskie w Maszewie nie dokonuje sprawdzenia /weryfikacji zgłoszeń przed ich złożeniem.
- ZŁOŻENIE ZGŁOSZENIA NIE PEŁNEGO, ZAWIERAJĄCE BRAKI SKUTKUJE ODRZUCENIEM WNIOSKU BEZ MOŻLIWOŚCI JEGO POPRAWY/UZUPEŁNIENIA.
DOKUMENTY. Aby przystąpić do konkursu należy złożyć następujące dokumenty:
- POTWIERDZENIE ZAMIESZKANIA UCZNIA W MIEJSCOWOŚCI / GMINIE PPGR – może to być kserokopia legitymacji szkolnej, jeżeli jest wpisany adres zamieszkania ucznia, bądź informacja ze szkoły itp. W przypadku, kiedy uczeń nie jest zameldowany na terenie gminy Maszewo – przedłożenie dokumentu potwierdzającego fakt zamieszkania jego rodziców bądź prawnych opiekunów na terenie tej gminy: akt nabycia lokalu, umowa najmu lub użyczenia, pierwsza strona ostatniego zeznania podatkowego, rachunki za media w lokalu, zawierające personalia rodzica lub opiekuna prawnego.
- POTWIERDZENIE POKREWIEŃSTWA między uczniem a osobą pracującą w PGR: odpis aktu urodzenia ucznia, odpis aktu urodzenia rodzica ucznia itp.
Pokrewieństwo między uczniem a osobą pracującą w PGR musi być w linii prostej (rodzic, dziadek, babcia, pradziadek bądź prababcia ucznia). - POTWIERDZENIE FAKTU ZATRUDNIENIA KREWNEGO W PPGR: np. świadectwo pracy, umowa o pracę, legitymacja ubezpieczeniowa z właściwym wpisem, zaświadczenie z ZUS, zaświadczenie Rp-7 itp.
Składane kopie dokumentów muszą być opatrzone dopiskiem „potwierdzam za zgodność z oryginałem”, datą oraz czytelnym podpisem osoby, która reprezentuje ucznia wnioskującego o sprzęt komputerowy.
Weryfikacja zgłoszeń odbywać się będzie tylko na podstawie zaświadczeń lub innych dokumentów wystawionych przez instytucje organów publicznych. Informacje takie jak zeznania osób fizycznych, nie stanowią podstawy do uznania prawidłowego poświadczenia zatrudnienia w PGR.
DODATKOWO NALEŻY DOSTARCZYĆ:
- Oświadczenie dla rodzica/opiekuna prawnego (kliknij, aby pobrać) lub Oświadczenie ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletność, które będzie podstawą do umożliwienia złożenia wniosku przez gminy (kliknij, aby pobrać),
- Zgodę na przetwarzanie danych osobowych (kliknij, aby pobrać).
Nieuzupełnienie dokumentów, zgodnie z wytycznymi Centrum Projektów Polska Cyfrowa, będzie skutkowało wykreśleniem oświadczenia ucznia z wniosku o dofinansowanie.
Szczegółowe informacje na temat programu są dostępne na stronie internetowej https://gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr.